Olen kaappikristitty. Olen raukkamainen. En uskalla tuoda uskoani Jeesukseen esiin. Kaikkein kamalinta on, mutta aion myöntää tämän ja kirjoittaa sen tänne, pikku pikku riikkisen ehkä jopa häpeän Jeesusta. Hän tietää tämän, sillä olemme keskustelleet asiasta. :) Haluaisin tulla kaapista ulos, mutta se tulee vaatimaan vielä aikamoista rohkaisua. Yksi syy siihen, miksi en huuda Hallelujaa kaduilla tai muutenkaan kovinkaan avoimesti tuo mielipiteitäni esimerkiksi ajankohtaisiin polttaviin kysymyksiin liittyen muiden kuuluville lienee se, että minua kiusattiin lähestulkoon koko ala-aste. Tuolloin 8-9-vuotiaana avoimena, ulospäinsuuntautuneena ja uskollisena Jeesuksen kannattajana, minulla ei ollut mitään ongelmaa kertoa luokkatovereiheni mihin uskoin, kun he kysyivät tätä. Olisikohan tämä ollut yksi syy mistä kiusaaminen sai alkunsa. En myöskään toivoisi samaa lapsilleni, jotka jokin aika sitten Kansallishistorian museon valtaistuin huoneessa kailottivat, että "Jeesus on kuningas!". Kyllä se taisi kuitenkin olla Aleksanterin valtaistuin :)

Nykyajan yhteiskunnassa, jonka tärkein normi on "suvaitsevaisuus" ei kuitenkaan suvaita evankeliumille ja Raamatulle uskollisia kristittyjä. Tämän ovat saaneet tuta niin Päivi Räsänen kuin viime päivinä nuorison Nuottakin. Ihan kuin tässä ei olisi tarpeeksi - kirkkokin vielä kääntää selkänsä perustukselleen eli Jumalalle ja Raamatulle.Uskon, että Suomi ei tule selviämään tästä ilman jonkinlaista kovistelua tai puhuttelua Kaikkivaltiaalta. Lueskelen tällä hetkellä Billy Grahamin pojan Franklinin kirjoittamaa kirjaa "Nimi", jossa asiallisesti käydään läpi juuri tätä ilmiötä. Jeesuksen nimeä ei saisi käyttää muutoin kuin kiroillessa.

Mistähän saisi sitä rohkeutta lähteä uimaan vastarintaan? Menettääkö siinä kaikki ystävänsä, jotka heti leimaavat sinut suvaitsemattomaksi ääri-fundamentalistiksi?

- - - - -

I am a closet Christian. I am a coward. I am afraid to show my true colours and that I believe in Jesus. The worst thing is, I am going to say this aloud and write it down, I am a teeny weeny incy wincy bit even ashamed of Jesus. He knows this as we have been discussing the issue. :) I want to come out of the closet, but am still in need of a lot of courage. One of the reasons why I am not wandering the streets shouting "Halleluja" or why I don't bring my thoughts out into the open about lets say current hot topics, is that I was for many years bullied at school. I believe it started when I was about 8 or 9 years old, in those days I was very outward going, open and a devoted little believer and follower of Jesus and had no difficulties in telling my class mates what/who I believed in, when confronted with the question. I would not wish that onto my own children, whom a while ago were shouting at the National history museum's throne room that "Jesus is King!". I believe the throne belonged to Alexander :)

In today's society where the norm is "tolerance", people do not tolerate christians who are faithful to the Gospel and the Bible. Päivi Räsänen (a Finnish politician, chairman of the Christian Democratic party) had to stand weeks of hatefull attacks from "tolerant" people after she took part in a tv discussion and stook to what the Bible says about marriages between the same sex. As if this is not enough, even the church is turning it's back on it's own foundation - God and the Bible. I am sure the Almighty will not let this go without teaching our country a lesson. I am reading "The Name", a book written by Billy Graham's son Franklin. The book is about this phenomena. One should not use the name of Jesus, except when swearing.

This is the reason I am in need of some supernatural and heavenly courage before taking the leap of faith and starting to swim against the current. The outcome is likely to loose your friends and gain a stigma of an extremely untolerant fundamentalist?