Tässä muutamia esimerkkejä niistä pienemmistä ja suureemmista asioista, joita olen saanut kokea uskon polullani. Nämä eivät ole missään erityisessä järjestyksessä.

Here are a few examples of the smaller and greater things that I have been blessed to expreince during my walk in faith. The following are in no special order.

- Jumala paransi korvatulehdukseni ollessani n. 14-vuotias. Noin vuorokausi siihen meni ja sen ajan itkin kivusta ja huusin ja rukoilin. (Jostain syystä, en muista miksi, päätin olla menemättä lääkäriin vaan rukoilla ja odottaa, että Jumala parantaa).

- At about the age of 14, God healed my otitis (ear infection). It took about one day and one night, which I spent crying because of the pain and shouting and praying. (For some reason I decided not to go to the doctor's, but instead pray and wait for God to heal me).

- Kesällä 2002 kohtasin punatuikkaisen enkelin. Olin menossa töihin bussilla vieraaseen paikkaan, jossa en ollut aiemmin käynyt ja jännitin löydänkö perille oikeaan osoitteeseen. Tiedustellessani kuljettajalta katuosoitetta hän neuvoi minua huonolla suomenkielellä ottamaan taksin. Joten menin istumaan puhelinluettelon kartaston kanssa ja jännitin koko matkan, että miten osaan jäädä oikeassa paikassa pois. Taisin siinä rukoillakin hiljaa mielessäni. Yhtäkkiä olkapäähäni koputettiin ja nainen kysyi, että olinko menossa XXX:ään. (Yrityksen nimi). Jäin hänen kanssaan samalla pysäkillä pois ja kävelimme yhdessä yritykselle ja hän päästi minut kulkuavaimellaan sisälle. Menin aulaan odottamaan, koska olin reilusti ajoissa. En nähnyt kyseistä naista enää uudelleen. Emme jutelleet juuri lainkaan. Hän oli siis punatukkainen, vanhemmanpuoleinen ja jotenkin minulle jäi mielikuva, että hän olisi ollut ulkomaalainen. Myöskään yritykseen ei olisi saanut päästää vieraita ihmisiä sisälle. Hän ei kysynyt nimeäni tai mitään. Ja bussissa ollessani en missään vaiheessa maininnut yrityksen nimeä, ainoastaan kuljettajalle katuosoitteen. Samassa rakennuksessa sijaitsi myös useita eri yrityksiä.

- In the summer of 2002 I had an encounter with a red haired angel. I was on my way to work by buss to a place I had never before been to and I was worried if I will find my way to the right address. When I asked the driver about the street address, I was adviced to take a taxi. The driver was a foreigner and hardly spoke Finnish. So I sat down with the map I had with me and stressed about how I would know when to get of. I think I also silently prayed about it. Suddenly I felt a tap on my shoulder. The woman asked me if I was on my way to Xxx. (The name of the company). So I followed her of the buss and to the office building of Xxx and she let me in with her key. I went in to the lobby to wait as I was very early. I never saw the woman in question, again. We hardly spoke during that encounter. She had read hair and she was atleast in her 50's and for some reason I was left with the image that she was a foreigner. The policy of the company (and at work places in general) that you are not allowed to let people in, especially strangers. She never asked my name or anything. And when I was on the buss I never mentioned the name of the company, only the street address to the driver. The same office building included several different companies.

- Kesällä 2002 tutustuin myös nykyiseen aviomieheeni

- I also met my husband in the summer of 2002

- Toinen lapsemme on pudonnut portaat alas kolme kertaa vahingoittumatta (itku siitä kyllä tuli, mutta yhtään luuta ei mennyt poikki tai murtunut, eikä tullut edes naarmuja)

- Our child has fallen down the stairs in our house three times unhurt. (Of course she cried but no bowns were broken or fractured, not a scratch on her)

- Eräänä sunnuntaina seurakunnan jumalanpalveluksessa rukoilin ehtoollisen jälkeen hiljaa mielessäni, että Jeesus antaisi syntini anteeksi, jos olen unohtanut pyytää jotakin anteeksi tai jos on jokin synti mitä en ole edes tajunnut pyytää anteeksi. Parin minuutin päästä takaani kuului naisen ääni, jolla on profetoimisen lahja ja hänen Jumalalta saamansa sanoma oli suurin piirtein tämä: "Lakkaa pyytelemästä syntejäsi anteeksi, olet ne jo saanut anteeksi. Ota kylvövakkasi ja keskity eteenpäin menemiseen". En muista ihan sanasta sanaan, mutta noin suurin piirtein.

- One Sunday at church after the Eucharist/Holy communion, I was praying silently to Jesus asking Him to forgive my sins, if there was some sin I had forgotten to mention or did not realise that was a sin. A couple of minutes after this I heard a woman voice behind me. She has the gift of profecy and the message she received from God was as follows: "Quit asking me to forgive your sins, they are already forgiven. Take your sowing bushel and concentrate on going forward". This is not word to word and also the translation may have changed the meaning a bit.

- Olin lajittelemassa puhdasta pyykkiä ja laitoin joukosta myös muutamia pieneksi jääneitä lasten vaatteita hyväntekeväisyyteen. Yksien esikoisen pieneksi jääneiden sukkahousujen kohdalla olin kahden vaiheilla, että annanko vai säästänkö kuopukselle. Mielessäni kävi ajatus, että kyllä Jumala pitää huolen lapsen sukkahousuista tulevaisuudessakin ja antaa niitä monin verroin lahjoitettuihin. Samana päivänä sain laatikollisen ja muovikassillisen SUKKAHOUSUJA, alushousuja ja sukkia tytöille!

-One day I was sorting out clean laundry and also putting away some childrens clothes to give to charity that were already small for my children. I was hesitating with one pair of tights, wether I should save them for our younger child or to give them away. Then I thought to myself that God will take care of my child's tights situation in the future also and that we will receive tights multipally to what we have given. The same day I received a boxfull of TIGHTS, knickers and socks for our children!